fortsättning på inlägget om pysselrum...


Väldigt smart förvaring av spets- och sidenband.


Den här bilden, det här pysselrummet... Jag vill ha! Färgerna, möblerna, arbetsytorna...


Gillar det där med att ha hög arbetsyta. Att man kan stå och pyssla.


Även personen bakom det här pysselrummet har lyckats med en smart förvarning av bandrullar. Men även att hänga upp pennburkar så att de lutar en aning, tror att det är lättare att hitta pennan man söker då. Känns så i alla fall.


Det jag gillar med det här pysslerummet är facken för alla garner, blir lättare att se vad man har. Än när allt ligger i en låda.


Ordning och reda.


Väldigt smart! Skruva fast locken på burken, och så hänger de där, står inte i en klunga på skrivbordet eller i hyllan och samlar damm.


Ett motto för alla pysslare.

 

Det var allt jag hade tänkt att visa idag, om pysselrum. Att googla bilder, se hur andra har löst förvaring i sinna pysselrum ger en idéer till att göra sitt eget bättre. Själv har jag fått massor av tips.

I nästa inlägg är det dags att visa något jag själv har skapat, det var ett tag sedan. Har inte haft orken att pyssla i den värme som varit. Mest legat i solen eller i skuggan med en god bok. Dock har jag glömt att visa er en smart grej jag gjort, förvaring av post! Innan hamna allt i en hög på köksbänken, mycket irriterande. Men nu gör den inte det, som att vara brevbärare i sitt eget hem.

 

Ha det så gott så länge!

 

 


Kommentarer

Louise - foto

Nice pysselrum! Vet inte vilket jag gillar bäst. :)

21:16:37 / 2011-07-01 - http://wizy.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!