Renovering av fågelholkar.


Den här holken var från början bara helt vit.

Jag har fått en dille på fågelholkar. Det är väldigt mysigt att ha hängande lite överallt i trädgården, plus att fåglarna ska få ha det lite fint dom med.

En fågelholk kan man hitta för en billig peng på loppis om man inte är så händig eller orkar snickra ihop en själv. De jag gjort om har jag fyndat, de var ruskigt fula från början. Men efter lite färg och pyssel blev de små söta fågelholkar.


Den här holken som nog mer ska fungera som en fågelmatsholk var från början bara helt träfärgad, och jag misstänker att det är ett hemmabygge, eller någon som snickrat ihop det i träslöjden.
Här har jag använt mig av en gammal tapet, spets, band och färg.

Tänk bara på att lacka saker ni ska ha utomhus, och ta in under vintern...


andra sidan...


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!